Niedzielny wyborczy wieczór należał do Jedynki
Wieczór wyborczy, II tura, cz. 2

W niedzielny wieczór miliony Polaków przed telewizorami oczekiwały na wyniki drugiej tury wyborów na Prezydenta RP. Najwięcej z nich wybrało telewizję publiczną oglądając „Wieczór Wyborczy”. Przed odbiornikami nastawionymi na TVP1 zasiadło w godz. 20.45 – 21.15 (w trakcie nadawania pierwszej części tego programu) aż 3 mln 689 tys. widzów przy udziałach 22,5 proc., a w godz. 22.11 – 23.35, podczas emisji drugiej części, w której ogłoszono i skomentowano sondażowe wyniki wyborów, 3 mln 492 tys. osób. Drugą odsłonę „Wieczoru Wyborczego” w Jedynce oglądało aż 26 spośród 100 osób mających w tym czasie włączony telewizor. Oznacza to, że TVP1 uzyskała w tym czasie miażdżącą przewagę nad komercyjną konkurencją.

Transmitowany równolegle w TVP Polonia „Wieczór Wyborczy” obejrzało 164 tys. osób (pierwszą część) przy udziałach 1 proc. i 240 tys. (drugą część - udziały 1,8 proc.).

Natomiast „Wieczór Wyborczy” emitowany bez przerwy w TVP INFO od 20.45 do 1.20 przyciągnął 1 mln 7 tys. widzów przy udziałach aż 8,9 proc.

Widownia programów wyborczych w stacjach komercyjnych była zdecydowanie mniejsza. Emitowany w godz. 22.25-23.09 „Czas Decyzji” w TVN przyciągnął tylko 650 tys. osób przy udziałach 4,4 proc. Natomiast nadawany ten program w godz. 19.21 – 1.31 w TVN24 zainteresował 747 tys. widzów (udziały 5,9 proc.), a w TVN24 Biznes i Świat – 136 tys. osób (udziały 1,1 proc.).

Emitowany w godz. 22.25-22.50 w Polsacie program „Polska Wybiera” obejrzało 1 mln 17 tys. widzów przy udziałach 6,6 proc. Znacznie mniejsze audytorium miały stacje informacyjne Polsatu – Polsat News w godz. 20.45 – 21.54 205 tys. osób (udziały 1.3 proc.) i w godz. 22.15 – 1.14 234 tys. (udziały 2,5 proc.), natomiast Polsat News 2 w tym czasie 32 tys. (udziały 0,2 proc.) i 70 tys. (udziały 0,7 proc.).

24 maja Jedynka była stacją pierwszego wyboru osiągając średnie dzienne udziały na poziomie aż 18,8 proc., wyprzedzając stacje komercyjne o ponad 10 punktów procentowych.

Centrum Informacji TVP

reklama